Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Σε νέες εταιρίες στρέφεται η Θάσος - Για να μην αποκοπεί ακτοπλοϊκά από την Καβάλα

Τα μέτρα της παίρνει η Θάσος για να ξεπεράσει τις «ντρίμπλες» των δύο εταιριών που μονοπωλούν την ακτοπλοϊκή σύνδεσή της με την Καβάλα.  Η πώληση του «Παπαγεωργίου 4» της ΝΕΚ (Γ. Μητσόπουλος) και η φημολογούμενη επικείμενη πώληση του φέριμποτ «Θάσος V» από την ΑΝΕΘ έχουν θορυβήσει τόσο τους Θάσιους, όσο και τον επιχειρηματικό και τουριστικό κόσμο του ηπειρωτικού τμήματος της Καβάλας.  Γι’ αυτό και εξετάζονται όλες οι πιθανές λύσεις, ώστε να μην καταστεί ουσιαστικά ανενεργή η ακτοπλοϊκή γραμμή Καβάλας – Πρίνου, μετά την απόσυρση τουλάχιστον του ενός σκάφους απ’ αυτά που εκτελούν τώρα δρομολόγια.

Νέες εταιρίες!Η επικρατούσα άποψη, από πλευράς δήμου Θάσου, είναι να προσκληθούν κι άλλες ακτοπλοϊκές εταιρίες στη συγκεκριμένη γραμμή, με σκοπό ν’ ανοίξει το «παιχνίδι» και να μην επιβάλλουν πλέον αυθαίρετα τις αποφάσεις τους οι δύο σημερινοί κυρίαρχοι της σύνδεσης Καβάλας – Θάσου (ΑΝΕΘ και ΝΕΚ).  Εντός της εβδομάδας το θέμα θα συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο Θάσου, ενώ σχετική συζήτηση έγινε και στη χθεσινή λαϊκή συνέλευση στα Λιμενάρια
Όπως έκανε φανερό ο Δήμαρχος Θάσου Κώστας Χατζηεμμανουήλ, θα κινηθεί προς κάθε κατεύθυνση αναζητώντας συνεργασίες και πόρους, που θα εξασφαλίσουν τη συνέχιση της  ομαλής σύνδεσης του νησιού με το ηπειρωτικό τμήμα της Καβάλας –και ιδιαίτερα με την πρωτεύουσα της περιφερειακής ενότητας Καβάλας.  Μία από τις λύσεις που εξετάζονται είναι η αγορά σκάφους μέσω κοινοτικών προγραμμάτων (διασυνοριακής συνεργασίας κ.α.).

Το ΕπιμελητήριοΈντονη είναι η ανησυχία για τις εξελίξεις στην ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Θάσο, όμως, και μεταξύ των οικονομικών παραγόντων της περιοχής μας.  Το Επιμελητήριο Καβάλας είχε επιδείξει εδώ και καιρό ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα τεκταινόμενα (από την εποχή της έναρξης των μειώσεων δρομολογίων από τις δύο εταιρίες) και είναι σίγουρο ότι και αυτή τη φορά δεν θα μείνει με σταυρωμένα χέρια.  Τις επόμενες μέρες θα γίνουν επαφές μεταξύ των φορέων της περιοχής, προκειμένου να καθοριστεί μια κοινή στρατηγική αντιμετώπισης του προβλήματος –που θα γίνει οξύτερο, εφόσον και η ΑΝΕΘ υλοποιήσει τη φημολογούμενη πώληση ενός από τα μεγαλύτερα «κεφάλαιά» της: του «ΘΑΣΟΣ V».
Το «Παπαγεωργίου 4»Εν τω μεταξύ σήμερα (14/2) μπαίνει η επίσημη σφραγίδα της αποδρομολόγησης του σκάφους «Παπαγεωργίου 4» από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στον Πειραιά.  Η πλοιοκτήτρια εταιρία (ΝΕΚ) έχει καταθέσει σχετική αίτηση αποδρομολόγησης, αφού το σκάφος φέρεται να έχει ήδη πωληθεί εκτός Ελλάδας –οπότε πρέπει να διακόψει τα δρομολόγιά του στη γραμμή Καβάλας – Πρίνου (και Κεραμωτής – Λιμένα).  Η αναμενόμενη έγκριση του Συμβουλίου για την αποχώρηση του σκάφους από τη συγκεκριμένη γραμμή δρομολογεί τη δραματική υποβάθμιση της σύνδεσης του νησιού με την Καβάλα, με επώδυνες κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες για ολόκληρη την περιοχή.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δεν υπάρχουν σχόλια: