Και με τη …βούλα του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών από χθες (15/2), το σκάφος «Παπαγεωργίου 4» (ιδιοκτησίας ΝΕΚ/Γ. Μητσόπουλου) τίθεται εκτός γραμμής Καβάλας – Πρίνου, με αποτέλεσμα να απειλείται άμεσα με δραματική συρρίκνωσή της η σύνδεση της Θάσου με την πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας. Το θέμα αυτό θα κυριαρχήσει κατά τη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θάσου (1μμ), αφού έχει τεθεί προς συζήτηση προ ημερησίας διατάξεως.
Στη χθεσινή συνεδρίαση του ΣΑΣ (υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας), στον Πειραιά, επισημοποιήθηκε η δυσάρεστη εξέλιξη για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θάσου, μετά την απόφαση της πλοιοκτήτριας εταιρίας να πουλήσει το συγκεκριμένο σκάφος στο εξωτερικό. Η ΝΕΚ, όπως και άλλες εταιρίες έπραξαν για δικά τους σκάφη, ζήτησε την αποδρομολόγηση του σκάφους επικαλούμενη την οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με την αύξηση της τιμής των καυσίμων και τη μείωση της επιβατικής κίνησης.
Το ΣΑΣ ενέκρινε το αίτημα, με την προϋπόθεση ότι το δρομολόγιο θα καλυφθεί προς το παρόν από άλλο σκάφος, μέχρι να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από άλλες εταιρίες.
Συνολικά, χθες εγκρίθηκε η αποδρομολόγηση πέντε πλοίων από μικρές εσωτερικές γραμμές, αλλά και των «Νήσος Ρόδος» (Δωδεκάνησα) και «Λισσός» (Πειραιάς - Χίος – Μυτιλήνη).
Εκτός του «Παπαγεωργίου 4», αποδρομολογούνται τα «Αχαιός» (γραμμή Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα – Παξοί), «Ήλιον» (Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα – Παξοί), «Λισσός» (Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη), «Νήσος Ρόδος» (Δωδεκάνησα), «Αριστόβουλος» (Πειραιάς – Καματερό – Παλούκια Σαλαμίνας) και «Flying Dolphin Ερμής» (Πειραιάς – Αίγινα – Αγκίστρι).Στο πόδι η ΘάσοςΗ απροσδόκητη εξέλιξη με την αποδρομολόγηση του «Παπαγεωργίου 4» και η έντονη φημολογία για επικείμενη πώληση του φέριμποτ «Θάσος V» από την άλλη εταιρία του νησιού (ΑΝΕΘ) έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στη Θάσο. Στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου έχουν προσκληθεί και θα μιλήσουν εκπρόσωποι των ναυτεργατών, που εύλογα ανησυχούν για τις επιπτώσεις των κινήσεων αυτών και την προοπτική απώλειας θέσεων εργασίας.
Απ’ την άλλη πλευρά, παραπάνω από βέβαιες είναι οι αρνητικές επιδράσεις της συρρίκνωσης του αριθμού δρομολογίων στον τουριστικό και επιχειρηματικό τομέα, ενώ βαρύ καταγράφεται και το κοινωνικό κόστος από τον ουσιαστικό ακτοπλοϊκό αποκλεισμό του νότιου και δυτικού τμήματος της Θάσου.
«Προσωπικά δεν αποκλείω τίποτα!» δήλωσε ο δήμαρχος Θάσου, σχετικά με τις προοπτικές οργανωμένης αντίδρασης στις εξελίξεις. Ο Κώστας Χατζηεμμανουήλ διευκρίνισε πως αντιλαμβάνεται τα οικονομικά κριτήρια των πλοιοκτητών, αλλά πάνω απ’ όλα πρέπει να μπει το συμφέρον και η εξυπηρέτηση των κατοίκων της Θάσου και των επισκεπτών της. Όπως δήλωσε, ο δήμος εξετάζει κάθε ενδεχόμενο σε συνεργασία με τον δήμο Καβάλας (που επίσης θίγεται άμεσα από τη μείωση έως …εξαφανίσεως των δρομολογίων Καβάλας – Πρίνου) και με άλλους ενδιαφερόμενους φορείς της περιοχής.
Λύσεις αναζητούνται μέσω διαδημοτικών κινήσεων, ενώ θα γίνουν άμεσα βολιδοσκοπήσεις προς άλλες ακτοπλοϊκές εταιρίες και πιθανότατα πρόσκληση ενδιαφέροντος για να μπουν κι άλλοι επιχειρηματίες στις γραμμές Καβάλας/Κεραμωτής – Θάσου.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
Στη χθεσινή συνεδρίαση του ΣΑΣ (υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας), στον Πειραιά, επισημοποιήθηκε η δυσάρεστη εξέλιξη για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θάσου, μετά την απόφαση της πλοιοκτήτριας εταιρίας να πουλήσει το συγκεκριμένο σκάφος στο εξωτερικό. Η ΝΕΚ, όπως και άλλες εταιρίες έπραξαν για δικά τους σκάφη, ζήτησε την αποδρομολόγηση του σκάφους επικαλούμενη την οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με την αύξηση της τιμής των καυσίμων και τη μείωση της επιβατικής κίνησης.
Το ΣΑΣ ενέκρινε το αίτημα, με την προϋπόθεση ότι το δρομολόγιο θα καλυφθεί προς το παρόν από άλλο σκάφος, μέχρι να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από άλλες εταιρίες.
Συνολικά, χθες εγκρίθηκε η αποδρομολόγηση πέντε πλοίων από μικρές εσωτερικές γραμμές, αλλά και των «Νήσος Ρόδος» (Δωδεκάνησα) και «Λισσός» (Πειραιάς - Χίος – Μυτιλήνη).
Εκτός του «Παπαγεωργίου 4», αποδρομολογούνται τα «Αχαιός» (γραμμή Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα – Παξοί), «Ήλιον» (Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα – Παξοί), «Λισσός» (Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη), «Νήσος Ρόδος» (Δωδεκάνησα), «Αριστόβουλος» (Πειραιάς – Καματερό – Παλούκια Σαλαμίνας) και «Flying Dolphin Ερμής» (Πειραιάς – Αίγινα – Αγκίστρι).Στο πόδι η ΘάσοςΗ απροσδόκητη εξέλιξη με την αποδρομολόγηση του «Παπαγεωργίου 4» και η έντονη φημολογία για επικείμενη πώληση του φέριμποτ «Θάσος V» από την άλλη εταιρία του νησιού (ΑΝΕΘ) έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στη Θάσο. Στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου έχουν προσκληθεί και θα μιλήσουν εκπρόσωποι των ναυτεργατών, που εύλογα ανησυχούν για τις επιπτώσεις των κινήσεων αυτών και την προοπτική απώλειας θέσεων εργασίας.
Απ’ την άλλη πλευρά, παραπάνω από βέβαιες είναι οι αρνητικές επιδράσεις της συρρίκνωσης του αριθμού δρομολογίων στον τουριστικό και επιχειρηματικό τομέα, ενώ βαρύ καταγράφεται και το κοινωνικό κόστος από τον ουσιαστικό ακτοπλοϊκό αποκλεισμό του νότιου και δυτικού τμήματος της Θάσου.
«Προσωπικά δεν αποκλείω τίποτα!» δήλωσε ο δήμαρχος Θάσου, σχετικά με τις προοπτικές οργανωμένης αντίδρασης στις εξελίξεις. Ο Κώστας Χατζηεμμανουήλ διευκρίνισε πως αντιλαμβάνεται τα οικονομικά κριτήρια των πλοιοκτητών, αλλά πάνω απ’ όλα πρέπει να μπει το συμφέρον και η εξυπηρέτηση των κατοίκων της Θάσου και των επισκεπτών της. Όπως δήλωσε, ο δήμος εξετάζει κάθε ενδεχόμενο σε συνεργασία με τον δήμο Καβάλας (που επίσης θίγεται άμεσα από τη μείωση έως …εξαφανίσεως των δρομολογίων Καβάλας – Πρίνου) και με άλλους ενδιαφερόμενους φορείς της περιοχής.
Λύσεις αναζητούνται μέσω διαδημοτικών κινήσεων, ενώ θα γίνουν άμεσα βολιδοσκοπήσεις προς άλλες ακτοπλοϊκές εταιρίες και πιθανότατα πρόσκληση ενδιαφέροντος για να μπουν κι άλλοι επιχειρηματίες στις γραμμές Καβάλας/Κεραμωτής – Θάσου.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου